Tuesday, January 3, 2012

Prantsuse sibulasupp valge veiniga

See oli mul teine kord sibulasuppi teha. Esimene kord ma supile veini ei lisanud. Nüüd siis katsetasin veiniga. Oli parem, seda kindlasti, kuid oodatud maitseelamust ma kätte ei saanud. Ilmselt ei ole sibulasupp lihtsalt minu jaoks:)

Retsepti leidsin: http://www.toidutare.ee/retsept.php?id=9260

Vaja läks:

700 g sibul
2 spl oliiviõli
50 g või
2 küünt Küüslauk
1 tl pruun suhkur
1.5 l puljong
3 dl kuiv valge vein
2 spl soovi korral konjakit

sool, must pipar
riivjuust (mina kasutasin parmesani)

Supi valmistamisõpetus oli:

Supi valmistamiseks sulata tugeval kuumusel kastrulis või ja õli. Lisa kuuma võisegusse sibularõngad, purustatud küüslauk ja suhkur. Kuumuta umbes 6 minutit, kuni sibulad hakkavad pruunistuma. Nüüd alanda kuumus kõige madalamale astmele ja hauta sibulasegu 30 minutit. Sellise hautamise tulemuseks on poti põhjas rikkalik kleepuv karamelline kiht, mis annabki supile õige maitse.
Nüüd vala potti puljong ja valge vein ning maitsesta soola ja pipraga. Sega puulusikaga hoolega põhjast liigutades, et karamelline kiht seguneks poti põhjas vedelikuga, mitte ei hakkaks kõrbema. Lase vedelikul keema tõusta ja jäta supp kõige madalamal kuumusel umbes 45 minutiks hauduma.
Enne serveerimist kuumuta supp veel kord keema, tõsta tulelt ja maitsesta konjakiga. Tõsta soojendatud kaussidesse, vala peale krõbedad kuklikrutoonid, raputa peale riivjuustu ja serveeri kohe!

No comments:

Post a Comment